Ako to celé začalo, alebo vznik knižky

24.04.2015 13:40

Jaroslav Duška: "Celé to začalo návštevami mojich vnučiek Agátky a Magdalénky, ktoré prichádzali do môjho domu na prázdniny či iba na víkendy . Vyžadovali si odo mňa každý večer, aby som im rozprával rozprávky. Ale ako to už býva, rokmi tie príbehy domotali sa mi riadne a veruže  tak sa stalo, že v mojom rozprávaní napríklad babička zjedla vlka... Vnúčatkám som časom vyrozprával už asi všetky rozprávky, vylovené z mojej  pamäti, mnoho krát sa príbehy už opakovali, a drobci dobiedzali že chcú už niečo nové. No a keďže najkrajšie rozprávky sú tie o zvieratkách, tak ma napadlo, porozprávať im vymyslené príbehy o zvieratkách. A tie dve malé jašteričky, moje vnučky, vybrali si - chceme počuť niečo o ježkoch! V mojom veku nebolo až také  ťažké  vždy vymyslieť nejakú zápletku či šibalstvo, pretože som mnohokrát čerpal z príbehov zo života, či už mojho, alebo mojich známych, rodiny a priateľov.

I popri mojom rozprávaní, moje dve šikovné vnučky Agátka a Magdalénka kreslili obrázky ježkov a výjavy z mojich príbehov. Takto vznikli ilustrácie ku knižke. Nakreslili desiatky krásnych, milých detských kresbičiek. Z nich potom boli pre grafickú úpravu vybrané autorom i grafikom tie, ktoré sú v knižke"

—————

Späť